Opće upute za pisanje studentskih radova
O
ulozi i značenju citiranja u studentskim radovima
Primjeri
ispravnog citiranja za pojedine vrste radova
Bibliografija
radova iz GPP-a (za svrhe daljnjeg istraživanja)
|
Forma je za svakog pravnika veoma bitna. Zato posebnu pozornost
treba posvetiti i oblikovanju svoga rada. Kako treba rad izgledati?
Koliko treba biti dugačak? Na koji način treba pisati? Kako unutar
njega oblikovati manje i veće cjeline? Što ide na početak, a što
na kraj? - sve su to pitanja koja si treba postavljati, a koja su
nešto opširnije obrađena u donjem tekstu.
O formi konačnog nacrta rada
Nakon revizije prve (odnosno, po potrebi,
druge ili treće) verzije teksta, sastavlja se konačni nacrt rada.
On je konačan po tome što je riječ o prvoj verziji koja se predaje
na čitanje i komentar voditelju seminara - no ne i po svojoj apsolutnoj
finalnosti. Konačni nacrt treba pretendirati na to da ujedno bude
i završna verzija rada - kako po cjelovitosti svoga sadržaja, tako
i po potpunosti bilježaka, zaokruženosti svoje opreme i lišenosti
tiskarskih i drugih grešaka. Konačni nacrt jest ipak samo nacrt,
sve dok ga voditelj ne odobri kao konačan tekst seminarskog rada.
U vezi konačnosti teksta rada može se citirati anegdota iz jednog
priručnika za pisanje studentskih radova prema kojoj je idealan
onaj rad čija se prva verzija temeljito, polako i iscrpno dotjerivala
i na temelju koje je sastavljena druga verzija; ta se druga verzija
usavršavala s krajnjom pozornošću i savjesnošću kao treća verzija.
Treća je verzija bila podloga za konačni nacrt rada, koji je uništen
da bi autor mogao posao započeti ispočetka i napisati zaista dobar
seminarski rad.
U stvarnosti, nije za očekivati da će autori seminarskih radova,
ako su se pridržavali ovih uputa, često morati svoje već napisane
radove započinjati iznova. Ipak, voditelju seminara i/ili mentoru
rada mora se ostaviti mogućnost da uputi autora na nedostatke podnesenog
nacrta i savjetuje mu izmjene koje će doprinijeti kvaliteti konačnog
uratka. Ako ponekad voditelji seminara iz različitih razloga odluče
ne vraćati podneseni nacrt na dotjerivanje, to ne mora nužno biti
prednost za autora rada, jer će se u tome slučaju nedostaci rada
reflektirati na njegovu ocjenu (da o podobnosti za objavljivanje
u studentskim i stručnim publikacijama i ne govorimo). S druge strane,
može se očekivati da će u nekim slučajevima biti moguće ili čak
nužno vratiti rad na dotjerivanje i više puta, sve dok rad ne zadovolji
minimalnim formalnim i sadržajnim uvjetima za pozitivnu ocjenu.
Zbog potrebe da se nacrt seminarskog rada pregleda, po potrebi komentira
na njegovim marginama i poleđini stranica, ili izvuku pojedine stranice
i nadomjeste drugim stranicama, konačni nacrt seminarskog rada treba
predati voditelju seminara u neuvezanom obliku - u standardnom fasciklu
s prozirnom prednjom stranicom u koji se rad umeće nakon bušenja
rupa i stavljanja stranica na za to predviđeni mehanizam, ili u
običnoj prozirnoj omotnici (foliji), pri čemu je rad potrebno prije
spojiti metalnim spojnicama ("zaklamati").
Rad se ispisuje jednostrano, ostavljajući poleđinu stranice praznom
kako bi se po potrebi i na nju mogli ispisivati komentari.
Vrijeme za sastavljanje i rok za predaju rada
Kako je obveza studenta da tijekom akademske
godine izradi do dva seminarska rada, jasno je da u pravilu autorima
radova stoji na raspolaganju više no dovoljno vremena za sastavljanje
rada. Ipak, proces pisanja rada, ako se rad piše savjesno i u skladu
s ovim uputama, ne treba podcijeniti. Prikupljanje literature, provođenje
istraživanja, selekcija i čitanje radova i sastavljanje zabilješki
mogu potrajati od više tjedana do više mjeseci. Pisanje prve verzije
teksta redovito također neće biti moguće okončati za manje od nekoliko
tjedana. Nekoliko dana potrebno je rezervirati za reviziju teksta,
a određeno vrijeme treba predvidjeti i za komentare voditelja seminara
i kasnije dopune i ispravke nacrta rada.
Zbog toga treba ozbiljno uzeti objavljene rokove za predaju rada
te odabrati temu i početi s pisanjem rada dovoljno rano kako bi
se rad mogao na vrijeme okončati. Ako je rok za predaju radova krajem
semestra, veoma je poželjno da se tema odabere i počne s radom već
početkom semestra. Prilikom istraživanja i pisanje ne treba brzati,
ali niti previše odugovlačiti, jer je je gotovo jednako toliko važno
da se tekst preda na vrijeme koliko i to da bude kvalitetan i potpun.
O voditelju seminara ovisi kakav će biti pristup objavljenim rokovima
i kakve će biti sankcije za zakašnjele radove. Kašnjenje može imati
bitan utjecaj na ocjenu, a studentima koji prekasno predaju rad
mogu se odrediti dodatni zadaci i obveze. U najgorem slučaju, voditelj
seminara može odbiti primiti zakašnjele radove - jednako kao što
ni sudac neće u razmatranje uzeti žalbu koja stigne nakon proteka
roka za njeno ulaganje.
Način pisanja - tip pisma i sloga
Svrha je seminarskog rada pokazati zrelost
u obradi teme, a ne inventivnost u grafičkoj obradi i prijelomu
konačnog teksta. Stoga je prilikom oblikovanja konačnog nacrta potrebno
u ravnotežu dovesti želju za lijepo oblikovanim radom i potrebu
da se u prvi plan stavi sadržaj, a ne specifičnosti u likovnom oblikovanju
rada.
Neki tehnički elementi pri pisanju rada ipak trebaju biti savladani.
Dok se za kraće eseje i klauzure može tolerirati nacrte rada pisane
rukom, opće je pravilo da duže radove, počevši od seminarskih na
dalje, treba sastavljati pisaćim strojem ili na osobnom računalu.
Zbog jednostavnosti korekcija, danas je standard da se seminarski
radovi sastavljaju na računalu. Konačni nacrt rada sastavljenog
na računalu potrebno je ispisati na odgovarajućem pisaču (za sada
se, čak ni kao nacrt rada, ne prihvaća elektronski zapis - npr.
na disketi - ako se drugačije izričito ne dogovori s voditeljem
seminara). Rukom pisani nacrt rada nije prihvatljiv i student ga
prije predaje voditelju svakako treba prepisati.
Očekuje se da studenti već prilikom upisa na fakultet vladaju barem
osnovama daktilografije i računalstva i da su stoga u stanju sami
strojno napisati i obraditi rad. Ako kod ponekog studenta to i nije
slučaj, toplo se preporučuje da se već na samom početku studija
vlastiti nedostaci u ovome pogledu prevladaju. Ako se unatoč ovoj
preporuci rad daje na prepisivanje drugima, autor rada mora biti
svjestan da osobno odgovara za sve greške u prijepisu rada - a praksa
pokazuje da su takve greške česte i mnogobrojne. U svakom slučaju
potrebno je - čak i ako autor sam prepisuje nacrt rada - veoma pozorno
pročitati prijepis rada i ispraviti eventualne pogreške. Standard
je da se u pisanom tekstu tolerira do dvije tiskarske greške na
stranici rada - ako se taj broj prijeđe, voditelj rada može vratiti
nacrt rada i naložiti odgovarajuće ispravke.
Što se tiče odabira tipa pisma i sloga, potrebno je voditi računa
o sljedećim osnovnim pravilima.
Prvo pravilo je da prilikom odabira tipa slova treba strogo izbjegavati
odabir ekstravagantnih tipova slova, ili korištenje više tipova
slova (fontova) u radu. Kako se još uvijek nezanemarivi postotak
radova piše na pisaćem stroju - gdje je u pravilu odabir tipa slova
ograničen ili nemoguć - trebalo bi i prilikom sastavljanja nacrta
rada na računalu koristiti tip slova koji čim više nalikuje strojno
sastavljenom tekstu. Također je potrebno voditi računa i o količini
teksta po stranici nacrta rada. Radi ujednačavanja i mogućnosti
vizualne usporedbe, idealno je da stranica nacrta rada odgovara
standardnoj autorskoj kartici, tj. da na njoj (uključujući i razmake
i prazne redove) bude oko 1800 slovnih znakova. To se postiže tako
da redak teksta u prosjeku ima 60 slovnih mjesta, a da na stranici
(uključujući i zaglavlje, odnosno bilješke na dnu) bude oko 30 redaka.
Što se tiče načina isticanja pojedinih dijelova teksta, i ovdje
treba paziti na odmjerenost i štedljivu uporabu pojedinih načina
isticanja.
Ovdje vrijede sljedeća pravila:
· podcrtavanje i kurziv osnovni su način isticanja; ako se, u skladu
s preporukom, pri pisanju koristi neproporcionalni tip slova (Courier)
ili pisaći stroj, podcrtani su oni dijelovi koji se u konačnom tekstualnom
slogu nalaze u kurzivu. Zbog toga preporučuje koristiti ili potcrtavanje
(primjereno za Courier) ili kurziv (primjereno za proporcionalni
tip slova, kao što je Times ili Arial). Inače, potcrtavanjem ili
kurzivom ističu se strani izrazi (ad hoc, fairness), pojedini dijelovi
citata (op. cit., ibid. - vidi infra …) i mjesta u tekstu na koja
se posebno želi obratiti pozornost čitatelja.
· masni tisak ili s p a c i o n i r a n j e valja koristiti samo
iznimno, i to isključivo za isticanja pojedinih razina naslova i
podnaslova.
Preporučujemo da studenti za svoje seminarske radove, ako ih sastavljaju
na računalu, koriste sljedeće parametre:
· Vrsta papira: standardni bijeli A4 papir (bankpost ili kopirni,
min. 70 g.).
· Margine: po 2,5 centimetara sa svake strane (gore/dolje, lijevo/desno).
· Prored: dvostruki u glavnom tekstu rada, jednostruki u bilješkama
(fusnotama).
· Vrsta slova: Courier ili Courier New (neproporcionalna vrsta slova
koja je po obliku nalik na slova pisaćeg stroja).
· Veličina slova: 12 točaka - points (ili 10 cpi - characters per
inch, znakova po inču).
U dogovoru s voditeljem seminara mogu se koristiti i drugi tipovi
slova. Od proporcionalnih tipova slova (fontova) češće se susreću
Times New Roman (od serifnih fontova) i Arial (od sanserifnih fontova).
Ako se iznimno odobri uporaba tih slova, za preporučiti je korištenje
veličine od 12 (11) točaka u glavnom tekstu i 10 (9) točaka u bilješkama.
Ostale vrste i veličine slova u pravilu se ne smiju koristiti u
nacrtima seminarskih radova.
Preporučuje se da se u konačnom nacrtu rada ne uravnava desna margina
(alignment: left) i ne koristi automatsko rastavljanje riječi (hyphenation).
Stranice u radu potrebno je obvezatno numerirati. Preporučuje se
da se numeracija stranica stavlja u gornjem desnom uglu, u istom
tipu i veličini slova. Numeracija se ne stavlja na prvu stranicu,
a u numeraciju se ne uključuje naslovna stranica. Glavni dio rada
numerira se arapskim brojevima (1, 2, 3 itd.). Ako prije glavnog
dijela rada postoji više stranica uvoda, predgovora, sadržaja i
sličnoga, one se zasebno numeriraju malim rimskim brojevima (i,
ii, iii, iv itd.). Numeraciju stranica najlakše je stavljati automatski,
podešavanjem odgovarajuće komande programa za obradu teksta (brojanje
stranica, page numbering).
Vidi primjer odgovarajuće formatirane stranice seminarskog rada
(primjer I).
Opseg rada
Opseg rada može varirati ovisno o temi
i predmetu iz kojega se rad piše. Ipak, postoje određene okvirne
granice ispod kojih (odnosno iznad kojih) seminarski radovi ne bi
smjeli ići.
Poželjni opseg rada iznosi otprilike jedan autorski arak (šesnaest
standardnih kartica opsega 1800 znakova). Ovisno o temi i načinu
obrade, rad može biti i veći ili manji, ali u pravilu ne bi smio
biti kraći od 10 (deset) kartica teksta, niti prelaziti opseg od
dva autorska arka (32 kartice). Takav opseg proizlazi ne samo iz
konvencija u pogledu forme, već i iz činjenice da bi seminarski
rad u pravilu trebao biti podložan istim standardima kao i članci
i kraći radovi koji se objavljuju u stručnoj i znanstvenoj periodici.
U opseg se računa u pravilu samo glavni dio rada, a ne i dodatne
stranice (sadržaj, popis literature, normativnih akata i sudske
prakse i sl.). Uvod i zaključak računaju se u opseg rada.
Poneki autori seminarskih radova pribjegavaju "dovitljivim"
strategijama kako bi povećali (ili naizgled povećali) tekst svoga
rada - uz povećanje margina, proreda ili veličine slova pribjegava
se pisanju kraćih odlomaka, ostavljanju dvostrukog ili višestrukog
razmaka između pasusa, svođenju pojedinih poglavlja na par rečenica
nakon čega se prelazi na sljedeću stranicu i slično. Sve ove "strategije"
su kontraproduktivne za autora, jer ga već na prvi pogled diskvalificiraju
i mogu dovesti do vraćanja rada na ponovno pisanje.
Treba napomenuti da većina suvremenih računalnih programa za obradu
teksta (tekst-procesora) imaju ugrađenu mogućnost automatskog prebrojavanja
broja znakova, redaka i riječi (npr. funkcija Word Count u Wordu).
Ako pojedini rad ne odgovara prima facie gore navedenim standardima
(poklapanje stranice sa standardnom autorskom karticom), a pogotovo
ako se uz dopuštenje voditelja seminara koristi tip slova, margina
i proreda koji je evidentno "gušći" ili "rjeđi"
u odnosu na taj standard, može se zatražiti od autora ili druge
osobe da deklarira broj znakova/riječi/redaka, kako bi se stekao
objektivan uvid u stvarni opseg rada. U tom slučaju, dijeli se broj
znakova rada s 1800 kako bi se dobio stvaran broj kartica. Kao rezervni
način provjere opsega rada može poslužiti broj riječi (cca 300 riječi
po kartici) odnosno broj redaka (cca 28 do 30 redaka po kartici).
Naslovna stranica
Naslovna stranica rada treba na prvi pogled
omogućiti da se lako identificira autor, tema i svrha rada. Zbog
velikog broja studenata i njihovih radova potrebno je u visokoj
mjeri standardizirati pojedine elemente naslovne stranice.
Elementi naslovne stranicu su zaglavlje, srednji dio i podnožje.
Svi elementi na naslovnoj stranici centriraju se kako bi se postigla
ravnoteža i po horizontalnoj i po vertikalnoj osi.
Za naslovnu stranicu koristi se isti tip i veličina slova kao i
za glavni dio rada. Samo se naslov rada ističe, tako da se piše
velikim slovima.
U zaglavlju stoji naziv fakulteta (Pravni fakultet u Zagrebu) i
naziv katedre u sklopu čijeg je kolegija seminarski rad sastavljen
(npr. Katedra za međunarodno privatno pravo).
U srednjem dijelu stoji ime studenta i puni naslov rada, ispod čega
je naznaka svrhe rada (npr. seminarski rad). Ispod toga treba naznačiti
ime voditelja seminara/mentora rada.
U podnožju je mjesto i naznaka vremena nastanka rada (obično godina
ili godina i mjesec predaje rada - npr. Zagreb, 2000.)
Vidi primjer naslovne stranice rada (Primjer II).
Kompozicija i sadržaj rada
Seminarski rad, iako ne mora biti odveć dugačak, već se ubraja
u one forme koje po svome opsegu nužno zahtijevaju unutrašnje strukturiranje
da bi bile pregledne i jasne. Za razliku od kraćih eseja, kod seminarskih
radova nije dovoljno strukturirati rad na uvod, glavni dio i zaključak,
nego je (posebno glavni dio) potrebno razlomiti na više smislenih
cjelina - dijelove, poglavlja i potpoglavlja.
Koliko će dijelova rad imati, koliko će duboko ići grananje unutar
pojedinih dijelova, i kako će ta grananja biti raspoređena - ovisi
o temi i pristupu rada. Treba ipak nastojati ostvariti preglednu
i uravnoteženu strukturu. U takvoj strukturi raspored pojedinih
elemenata treba biti ravnomjeran, a njihova dužina usporediva. Treba
izbjegavati poglavlja koja bi bila suviše kratka (npr. sastojala
se od samo jednog odlomka) ili suviše duga (npr. potpoglavlja od
pet i više stranica).
Cjeline unutar pojedinih dijelova označavaju se brojevima i slovima
na sljedeći način:
· dijelovi - veliki rimski brojevi (I., II., III., IV. itd.);
· poglavlja - velika slova (A., B., C., D. itd.);
· potpoglavlja - arapski brojevi (1., 2., 3., 4. itd.);
Ako postoji potreba za pojedinim užim grananjima unutar potpoglavlja,
ona se mogu označavati malim slovima (a., b., c., d. itd.), malim
rimskim brojevima (i., ii., iii., iv. itd.) i slično. Takva će niža
grananja ipak u pravilu biti potrebnija kod dužih formi (diplomskih,
magistarskih i doktorskih radova) nego li kod radova dužine seminarskog
rada.
Drugi način označavanja dijelova rada jest onaj koji se služi samo
arapskim brojevima, i to tako da najviša cjelina ima samo jedan
broj (1., 2., 3. itd.), a da se cjelinama unutar nje dodaju arapski
brojevi odvojeni točkom (tako unutar cjeline 1. nalaze cjeline 1.1.,
1.2., 1.3., 1.4. itd., a unutar cjeline 1.3. cjeline 1.3.1., 1.3.2.,
1.3.3. itd.).
Za pojedina nabrajanja unutar teksta rada mogu se koristiti alineje,
označene crticom (-) ili nekim drugim znakom - zvjezdicom (*) ili
drugim simbolom (npr. #).
Vidi primjer III. za sadržaj rada (označavanje prvom i drugom metodom).
Bilješke
Bilješke su veoma važan dio teksta seminarskog rada. U bilješkama
se:
- upućuje na izvore svih važnijih činjenica i ideja iznesenih u
tekstu, definicije manje poznatih ili specifično korištenih pojmova
koji se navode u tekstu,
- upućuje na izvore gdje se neko pitanje o kojemu se govori u tekstu
detaljnije obrađuje,
- raspravlja o nekim sporednim ali korisnim aspektima nekog problema
koji bi mogli biti korisni čitatelju,
- upućuje na suprotna ili drugačija mišljenja od iznesenih u tekstu,
upućuje se na neki drugi dio vlastitog rada gdje se podrobnije obrađuje
neko pitanje (infra…, supra…).
Obratno, u bilješkama se ne upućuje na općeprihvaćene stavove, općepoznate
činjenice te uvriježene izreke, poslovice i citate.
Bilješke se mogu pisati kao završne bilješke (endnotes, bilješke
na kraju rada) ili kao bilješke na dnu (podnožju) svake stranice
(footnotes, "fusnote"). Ako se rad piše pisaćim strojem,
bilješke je mnogo jednostavnije pisati na kraju teksta, jer promjene
u bilješkama neće utjecati na promjene u formatu (prijelomu) glavnog
teksta rada. Međutim, ako se tekst sastavlja na računalu, uobičajeno
je i preporučljivo da se koriste bilješke u podnožju teksta, jer
su preglednije, a kako suvremeni programi za pisanje tekstova olakšavaju
njihovo unošenje u tekst, tako ovaj oblik neće donijeti autoru veće
tehničke poteškoće. Oba su načina načelno prihvatljiva, a lagana
se prednost se kod seminarskih radova daje pisanju bilježaka na
dnu stranice.
Nema univerzalnog recepta za broj i dužinu bilježaka u tekstu. U
radu od jednog autorskog arka neki će autori imati desetak bilježaka,
a neki i pedesetak. Kod nekih autora pretežu bilješke od nekoliko
riječi, dok neki znaju napisati i bilješku od više od stranice teksta.
To ne znači da je svaki od stilova pisanja bilježaka jednako ispravan
- upravo suprotno, vještina pisanja bilježaka stječe se dugotrajnom
praksom, a po pravilnim, preglednim, discipliniranim i informativnim
bilješkama mogu se dosta lako razlučiti dobri od manje dobrih radova.
Rad popraćen suviše malobrojnim i kratkim bilješkama može se vratiti
kao nedovoljno potkrijepljen (a u najgorim slučajevima propuštanje
upućivanje na mjesto citata u bilješkama može izazvati sumnju u
plagijat - vidi infra pod g.). Rad koji ima isuviše mnogobrojne
i predugačke bilješke može postati nepregledan i opterećen nepotrebnim
detaljima, ponavljanjima i upućivanjima na notorne i irelevantne
činjenice. Fini suodnos uzajamnog nadopunjavanja glavnog dijela
teksta i bilježaka odlika je dobroga stila i može imati bitan utjecaj
na konačnu ocjenu rada. U svakom slučaju, potrebno je voditi računa
o temeljnoj funkciji bilježaka - podupiranju argumenata iz glavnog
teksta, omogućavanju identifikacije izvora stavova autora te upućivanju
na srodne i suprotne stavove drugih. Uz to, u bilješkama je mjesto
i raspravljanju o supsidijarnim i manje važnim pitanjima i digresijama,
tako da se argumenti u glavnom tekstu mogu razvijati jasno, organizirano
i izravno.
Kao i u glavnom tekstu, tako se i u bilješkama treba štedljivo koristiti
raspoloživim prostorom i izbjegavati ponavljanja i preširoke izvode.
U svrhu ekonomiziranja prostorom, razvijen je niz kratica koje su
postale standard stila znanstvenog i stručnog izražavanja.
Širi popis standardnih kratica nalazi se na kraju ovih uputa (vidi
infra pod ...). Ovdje navodimo samo neka pravila koja se odnose
na kratice i skraćene načine upućivanja:
· ako se neki izraz koristi više puta u tekstu (npr. naziv institucije
ili zakona), poželjno je takav izraz skratiti, uvažavajući standardne
kratice i pravila skraćivanja (popis nekih važnijih zakona i drugih
domaćih propisa i njihovih kratica nalazi se u Annexu II);
· prilikom prvog pojavljivanja izraza koji se krati, potrebno je
navesti potpun tekst izraza, a u bilješci definirati kraticu. Alternativno,
kratica se može definirati u zagradama i u glavnom dijelu teksta.
Primjer: ...tijelo koje imenuje suce je Državno sudbeno vijeće (u
daljnjem tekstu: DSV);
· ako kratica u tekstu ima više, poželjno je na početku rada sastaviti
popis korištenih kratica; standardne kratice iz općeg jezika (itd.,
npr., tzv., i sl.) nije potrebno navoditi u popisu (za listu nekih
standardnih kratica, uglavnom iz hrvatskog i latinskog jezika, vidi
Annex III);
· ako se u bilješci upućuje na druga djela koja podržavaju stav
autora ili su mu vrlo bliska, na takav se odnos upozorava standardnim
kraticama i izrazima (tzv. signali). Najčešće se koriste sljedeći
signali srodnosti stavova: vidi (v.), vidi i (v. i), tako (i), slično
(i). Ako je, međutim, autor u cijelosti prenio/parafrazirao stavove
iz drugog djela, signal se može i izostaviti.
· ako se u bilješci navodi stav različit (suprotan) od autorova,
to se naznačava signalima: ali vidi; suprotno...;
· ako se u bilješci upućuje na stav koji je sadržajno sličan, ali
ne sasvim identičan, pa bi stoga usporedba sa stavovima autora bila
potencijalno zanimljiva, to se naznačava signalima: usp. (usporedi)
ili cf. (od lat. confer, usporedi);
· ako se u bilješci upućuje na izvore u kojima je naznačena tema
ili stav opširnije elaborirana, to se naznačava signalima: opširnije
(o tome), amplius, vidi (v.) opširnije (o tome), pobliže (o tome);
· ako se upućuje na stavove iznesene na drugome mjestu u svome radu,
koristi se za već iznesene stavove izraz supra (gore), a za stavove
koji će se kasnije iznijeti izraz infra.
· u radovima iz područja prava posebno je potrebno obraćati pozornost
na to da se u bilješkama ispravno skraćuje odredbe zakona i drugih
normativnih akata: ...takva je odredba propisana u čl. 180. st.
1. t. 4. ZKP-a;
Također, osobito je važno da se u bilješkama pozorno slijede pravila
citiranja literature, zakonskih tekstova i sudske prakse.
O citiranju vidi na ovim stranicama -
citiranje.htm.
|