NAŠA ISKUSTVA U
SEDAM TOČAKA
1. Kriza:
Bez obzira na preopterećenost fakultetskim
obvezama pokušajte svakako izbjeći kriznu situaciju poznatu kao
"kraj svibnja". Za pripreme i pisanje seminarskog rada
potrebno vam je dovoljno vremena - možda je najbolje rješenje iskoristiti
veljaču, budući da tad niste zauzeti odlascima na predavanja i seminare.
2. Tema:
Tema seminrskog rada trebala bi biti
takva da obuhvati dovoljno usko područje kako ne bi došlo do "razvodnjavanja"
prilikom obrade, ali isto tako dovoljno široka da o njoj možete
reći dovoljno, budući da ne raspolažete onakvim znanjem kakvo je
potrebno da bi se o uskom području napisalo mnogo, a kvalitetno.
3. Knjižnice:
Tijekom pripremanja za pisanje rada
Nacionalna i sveučilišna knjižnica trebala bi vam biti drugi dom.
I kad dobijete popis literature, pokušajte samoinicijativno pronaći
radove koji bi vam mogli dodatno pomoći, a ukoliko vam za takav
istraživački rad nedostaje motivcije,vjerujte da se svaka inicijativa
studenta cijeni(i vidi u indeksu).
4. Literatura:
Popis literature je popis onih djela
koja ste DOISTA pročitali.Ako mislite da dugačak popis literature
fascinira profesora, varate se - profesora fascinira saznanje da
ste svu navedenu literaturu obradili i na neki način inkorporirali
u tekst svog rada; navođenjem literature koju niste pročitali dovodite
se u vrlo nezavidnu i neugodnu situaciju prilikom susreta s profesorom
- je li vam to doista potrebno?
5. Ideje:
Budite otvoreni prema svim idejama
- nemojte se u pisanju ograničiti samo na ono što je već rečeno,
neovisno o tome što koristite radove autora koji su vrhunski autoriteti.
Vi možete i morate imati VLASTITO MIŠLJENJE čak i ako je ono dijametralno
suprotno onome što ste pročitali u udžbeniku. Nemojte se bojati
- vaše je mišljenje dobro čak i kad je pogrešno (iako možda imate
drukčiji dojam).
6. Struktura
rada:
Krenite od sredine; pisanje uvoda
i zaključka ostavite za kraj kad ste već upoznali institut o kojem
pišete.
Važne etape vašeg rada, ukoliko obrađujete neki konkretan slučaj
trebale bi biti slijedeće:
a) prepoznavanje instituta
b) teorijska obrada
c) usporedba teorijskog modela i upotrebe instituta u praksi.
Uvod: važno je da ovdje pružite onome
tko čita vaš rad osnovne informacije o onome što slijedi tj.:
a) o čemu pišete
b) zašto pišete
c) na što stavljate poseban naglasak u svome radu.
Zaključak: nemojte se ponavljati
- to je vrlo česta greška. Ovo nije mjesto da ponovno raspravljate
o stvarima koje ste već spomenuli.Pokušajte upravo ovdje izložiti
osobne stavove i mišljenja. U zaključku bi se trebao vidjeti rezultat
vašeg rasta u smislu usporedbe vašeg snalaženja u predmetu koji
obrađujete s početka i s kraja rada.
7. Tehničke
upute:
- ne pretjerujte s veličinom fonta
- time ćete samo ocjenjivaču dati do znanja da ga ne smatrate
dovoljno pametnim, misleći da ga možete zavarati na tako providan
način;
- razmaci između naslova služe preglednosti, a ne povećanju broja
strnica
- NE KRADITE - ako vam se čini da je i nekoj temi već sve rečeno,
niste daleko od istine-za to služe navodnici;
- razdvojite tekst u manje logične cjeline koje ćete označiti
podnaslovima;
- naslov vašeg rada neka doista odražava tekst koji slijedi.
- oboružajte se papirima,olovkama i dobrim živcima i -SRETNO!
|