ELSA logo
The European Law Students' Association
ZAGREB

Natjecanje u simulaciji suđenja

Činjenice slučaja
[slučaj u rtf formatu]

1. Drago Lulić iz Zagreba, Palmotićeva bb i Tonči Rosić iz Splita Obala Dupina 4, poznati hrvatski jedriličari, sklopili su 15. ožujka 1999. godine kao kupci s Janezom Puhom iz Portoroža kao prodavateljem ugovor o kupnji jedrilice “Viharnik 43” opremljene za jedriličarske regate. Prema ugovoru, cijena jedrilice određena je u iznosu od 500.000 kn.

2. Kupci su polovicu cijene platili odmah, dok je druga polovica prema ugovoru trebala biti plaćena najkasnije do 1. svibnja 1999. Istoga je dana i jedrilica trebala biti predana u posjed kupaca kako bi bila spremna za jedriličarsku regatu koja se trebala održati 15. svibnja. Također su ugovoreni penali (ugovorna kazna) za zakašnjenje bilo koje od ugovornih strana u iznosu od 4.000 kn za svaki dan kašnjenja.

3. Lulić i Rosić odlučili su kupiti upravo tu jedrilicu jer su njome dosad bili postizani odlični rezultati na sličnim natjecanjima, a oni su imali velike ambicije u nastupajućoj sezoni. Nastup na regati 15. svibnja zamislili su kao početak, a ujedno i priliku da nadoknade dio troškova jer je za prvo mjesto bila predviđena nagrada u vrijednosti 40.000 kn. Sakupili su dobru posadu i poslali je na pripreme koje su financirali iz vlastitih sredstava i sredstava sponzora.

4. Dana 1. travnja Puh iznajmljuje jedrilicu Jedriličarskom klubu Murterski gusari. Na školskoj vježbi toga kluba uslijed nepažnje i lošeg vremena jedrilica se nasukava i djelomično oštećuje. Da bi smanjio troškove, jedriličarski klub sam popravlja jedrilicu, ali popravak traje punih mjesec dana.

5. Lulić i Rosić ne znaju za havariju, a za nju ne zna ni Puh, kome je jedrilica vraćena tek 10. svibnja. Istoga dana on jedrilicu odmah predaje kupcima, koji mu sve do tog trenutka nisu htjeli platiti ostatak cijene. Taj ostatak uplatili su na njegov bankovni račun na kome je prijenos bio evidentiran 15. svibnja.

6. Lulić i Rosić su jedrilicu poznavali od ranije. Žureći se sa pripremama, prilikom preuzimanja oni su ju tek površno pregledali. Regata je startala prema rasporedu 15. svibnja, a trebala je trajati sedam dana. Utrka je za Lulića i Rosića odlično počela. No, četvrtog dana regate dok je “Viharnik 43” bio u vodstvu, za bure od 30 čvorova, u jedrilicu prodire voda nedaleko mjesta na kome je bila popravljana te ju je posada prisiljena ponovno nasukati. Prilikom prisilnog nasukavanja na jedrilici puca jarbol. Zbog svega navedenoga, Rosić i Lulić odustaju od daljnjeg natjecanja.

7. Jedrilica je popravljena tek 1. kolovoza, a popravak je Rosića i Lulića, budući da jedrilica nije bila osigurana, koštao 50.000 kn. Tijekom jeseni i zime, Rosić i Lulić pregovaraju sa Puhom nastojeći ishoditi dogovorno rješenje. Pregovori konačno završavaju neuspjehom u siječnju 2000. te kupci odlučuju zatražiti pravnu zaštitu putem suda.

8. Jedna od točaka u pregovorima jest i stari dug iz 1996. godine kada je Puh Rosićevom građevinskom obrtu “Rosić i sinovi” isporučio plastičnu masu za 30.000 njemačkih maraka koji mu iznos dosad nije plaćen.

9. Obraćaju se ekipama ELSINOG natjecanja u simulirano