1. Drago Lulić iz Zagreba,
Palmotićeva bb i Tonči Rosić iz Splita Obala Dupina 4, poznati hrvatski
jedriličari, sklopili su 15. ožujka 1999. godine kao kupci s Janezom
Puhom iz Portoroža kao prodavateljem ugovor o kupnji jedrilice “Viharnik
43” opremljene za jedriličarske regate. Prema ugovoru, cijena jedrilice
određena je u iznosu od 500.000 kn.
2. Kupci su polovicu
cijene platili odmah, dok je druga polovica prema ugovoru trebala
biti plaćena najkasnije do 1. svibnja 1999. Istoga je dana i jedrilica
trebala biti predana u posjed kupaca kako bi bila spremna za jedriličarsku
regatu koja se trebala održati 15. svibnja. Također su ugovoreni
penali (ugovorna kazna) za zakašnjenje bilo koje od ugovornih strana
u iznosu od 4.000 kn za svaki dan kašnjenja.
3. Lulić i Rosić odlučili
su kupiti upravo tu jedrilicu jer su njome dosad bili postizani
odlični rezultati na sličnim natjecanjima, a oni su imali velike
ambicije u nastupajućoj sezoni. Nastup na regati 15. svibnja zamislili
su kao početak, a ujedno i priliku da nadoknade dio troškova jer
je za prvo mjesto bila predviđena nagrada u vrijednosti 40.000 kn.
Sakupili su dobru posadu i poslali je na pripreme koje su financirali
iz vlastitih sredstava i sredstava sponzora.
4. Dana 1. travnja Puh
iznajmljuje jedrilicu Jedriličarskom klubu Murterski gusari. Na
školskoj vježbi toga kluba uslijed nepažnje i lošeg vremena jedrilica
se nasukava i djelomično oštećuje. Da bi smanjio troškove, jedriličarski
klub sam popravlja jedrilicu, ali popravak traje punih mjesec dana.
5. Lulić i Rosić ne znaju
za havariju, a za nju ne zna ni Puh, kome je jedrilica vraćena tek
10. svibnja. Istoga dana on jedrilicu odmah predaje kupcima, koji
mu sve do tog trenutka nisu htjeli platiti ostatak cijene. Taj ostatak
uplatili su na njegov bankovni račun na kome je prijenos bio evidentiran
15. svibnja.
6. Lulić i Rosić su jedrilicu
poznavali od ranije. Žureći se sa pripremama, prilikom preuzimanja
oni su ju tek površno pregledali. Regata je startala prema rasporedu
15. svibnja, a trebala je trajati sedam dana. Utrka je za Lulića
i Rosića odlično počela. No, četvrtog dana regate dok je “Viharnik
43” bio u vodstvu, za bure od 30 čvorova, u jedrilicu prodire voda
nedaleko mjesta na kome je bila popravljana te ju je posada prisiljena
ponovno nasukati. Prilikom prisilnog nasukavanja na jedrilici puca
jarbol. Zbog svega navedenoga, Rosić i Lulić odustaju od daljnjeg
natjecanja.
7. Jedrilica je popravljena
tek 1. kolovoza, a popravak je Rosića i Lulića, budući da jedrilica
nije bila osigurana, koštao 50.000 kn. Tijekom jeseni i zime, Rosić
i Lulić pregovaraju sa Puhom nastojeći ishoditi dogovorno rješenje.
Pregovori konačno završavaju neuspjehom u siječnju 2000. te kupci
odlučuju zatražiti pravnu zaštitu putem suda.
8. Jedna od točaka u
pregovorima jest i stari dug iz 1996. godine kada je Puh Rosićevom
građevinskom obrtu “Rosić i sinovi” isporučio plastičnu masu za
30.000 njemačkih maraka koji mu iznos dosad nije plaćen.
9. Obraćaju se ekipama
ELSINOG natjecanja u simulirano