KONAČNI PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O DSV-u


Pregled promjena s obzirom na zakon o izmjenama i dopunama Zakona o DSV-u

Prijedlog taksativno navodi :

što se smatra pod “težom” povredom Ustava:

-povreda sloboda, jednakosti i nacionalne ravnopravnosti u postupku imenovanja, razrješenja sudaca, državnih odvjetnika i njihovih zamjenika;

-povreda jednakosti pred zakonom u postupku imenovanja i razrješanja pravosudnih dužnosnika;

-iznošenje podataka o kandidatu za pravosudnog dužnosnika koji predstavljaju kazneno djelo za koje nije pravomoćnom prasudom utvrđena krivnja;

-iznošenje podataka o kandidatu koji predstavljaju povredu njegovog osobnog i obiteljskog života, dostojanstva, ugleda i časti;

što se smatra pod “težom” povredom zakona:

-donošenje odluke u disciplinskom postupku na temelju dokaza pribavljenih na nezakonit način (čl.9. ZKP-a);

-sudjelovanje u disciplinskom postupku osoba koje po zakonu moraju biti izuzete (ČL.36.toč.4 I 5. ZKP-a).

Odredba se odnosi na slučaj da se traženo mišljenje (predsjednika suda, predsjednika neposredno višeg suda, sudačkih vijeća) ne dostavi u propisanom roku od 60 dana

ministru pravosuđa, on će u daljnjem roku od 15 dana zatražiti mišljenje. Ako ni u tom roku mišljenje ne bude dostavljeno, ministar pravosuđa će listu kandidata koji ispunjavaju uvjete za imenovanje predsjednika suda ili suca sa svojim mišljenjem za imenovanje podnijeti DSV-u i bez traženog mišljenja. Uz listu kandidata ministar pravosuđa istovremeno izvješćuje DSV o svim prijavljenim kandidatima.

(vidi: Prijedlog zakona br.397, Klasa:700-01/94-01/03,Urbroj:62-98-346)